TRACES

Ce este TRACES?

TRACES NT este un instrument de gestionare online multilingv care notifică, certifică și monitorizează comerțul cu animale, produse de origine animală, furaje și alimente de origine non-animală, plante, semințe, material săditor, mărfuri de origine ecologică și lemn.

TRACES-NT este un instrument eficient pentru a asigura:

  • trasabilitatea (monitorizarea mișcărilor, atât în interiorul UE, cât și din țări terțe);
  • schimbul de informații (permițând partenerilor comerciali și autorităților competente să obțină cu ușurință informații cu privire la circulația transporturilor lor și accelerând procedurile administrative);
  • gestionarea riscurilor (reacția rapidă la amenințările la adresa sănătății prin urmărirea mișcărilor transporturilor și facilitarea gestionării riscurilor transporturilor respinse).

Cum să vă creați un cont în TRACES

TRACES este disponibil pe site-ul Comisiei Europene

Dacă sunteți importator:

  • Creați un cont EU Login – pentru instrucțiuni, consultați mai jos – Instrucțiuni pentru crearea unui cont EU Login.
  • Apoi creați un cont în TRACES NT ca operator selectând rolul „Operatori profesioniști UE, alții decât operatorii profesioniști înregistrați în UE”.
  • În conformitate cu legislația actuală, un importator poate fi doar un operator înregistrat în Registrul Oficial al Operatorilor Profesioniști – dacă nu sunteți înregistrat, contactați Oficiul Fitosanitar Județean (O.F.J.) pe raza căruia vă desfășurați activitatea. O.F.J. poate acorda operatorilor înregistrați rolul de operator profesionist înregistrat în UE (EURPO & EUPO) în TRACES NT. Numai utilizatorii contului cu acest rol pot utiliza pe deplin toate funcțiile TRACES NT.
  • Dacă sunteți importator și nu doriți să aplicați și să lucrați singur în TRACES – nu trebuie să faceți nimic altceva.
  • Dacă sunteți importator și doriți să aplicați singur pentru inspecția la frontieră în TRACES – adăugați noul rol de „Responsabil pentru încărcătură” în contul dvs.
  • Dacă sunteți o agenție vamală, un agent de expediție sau o altă entitate care furnizează servicii importatorilor, adică veți depune cereri TRACES și veți completa CHED-PP în numele importatorilor, creați un cont „Responsabil pentru încărcătură”.

Dacă sunteți exportator:

Creați un cont EU Login – pentru instrucțiuni, consultați mai jos – Instrucțiuni pentru crearea unui cont EU Login.

Apoi creați un cont în TRACES NT ca operator selectând rolul „Operatori profesioniști UE, alții decât operatorii profesioniști înregistrați în UE”. În conformitate cu legislația actuală, un exportator poate fi doar un operator înregistrat în Registrul Oficial al Operatorilor Profesioniști – dacă nu sunteți înregistrat, contactați Oficiul Fitosanitar Județean (O.F.J.) pe raza căruia vă desfășurați activitatea. O.F.J. poate acorda operatorilor înregistrați rolul de operator profesionist înregistrat în UE (EURPO) în TRACES NT. Numai utilizatorii contului cu acest rol pot utiliza pe deplin toate funcțiile TRACES NT.

Instrucțiuni și ghiduri de lucru TRACES

https://webgate.ec.europa.eu/IMSOC/tracesnt-help/Content/en/documents-certificates/ched/ched-pp-user-guides/ched-pp/before-starting.html

Documente în modul de urgență

În conformitate cu articolul 46 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1715 al Comisiei din 30 septembrie 2019 de stabilire a normelor de funcționare a sistemului de gestionare a informațiilor pentru controalele oficiale și a componentelor sale de sistem (denumit în continuare „Regulamentul IMSOC”), în cazul în care TRACES sau una dintre funcționalitățile sale nu este disponibilă pentru mai mult de o oră, utilizatorii săi pot utiliza un șablon tipărit sau electronic care poate fi completat pentru a înregistra și a face schimb de informații.

Odată ce sistemele sau funcționalitățile devin din nou disponibile, utilizatorii acestora utilizează informațiile înregistrate în formulare pentru a produce documente în TRACES.
În cazul în care TRACES sau una dintre funcționalitățile sale nu este disponibilă, este permisă producerea temporară și schimbul electronic a tuturor documentelor necesare.

Documentele produse în acest mod vor purta textul „produs în cursul unei situații de urgență”.